Tworząc Shelfy chcemy usprawnić pracę Category Managerów w sieci handlowych w zakresie
- Definiowanie celi asortymentowych dla kategorii
- Doboru optymalnego asortymentu (wyboru SKU) dla kategorii.
Przybliżymy jak widzimy pracę przy przygotowaniu nowego asortymentu sieci handlowej.
Cele asortymentowe, czyli planowane przez Category Mangera ilości SKU w asortymencie, można budować na poziomie całej sieci, kategorii, lub na dowolnym poziomie kategoryzacji.
Mogą one być różne również w zależności od wielkości placówek i ich segmentacji. Sieć może mieć np dostępne trzy różne asortymenty MAŁY, SREDNI i DUZY.
Jakie dane warto wziąć pod uwagę definiując cele asortymentowe dla poszczególnych wielkości asortymentu?
✅ POZYCJONOWANIE VS KONKURENT– ile SKU mają moi konkurenci
✅ MIEJSCE W PLACÓWKACH– ile mamy miejsca na poszczególne kategorie (regał, półka, powierzchna ekspozycyjnej w metrach bieżących)
✅ WIELKOŚCI PRODUKTÓW – w kontekście sprawdzenia, czy zmieszczą się na półce
✅ REGUŁY MERCHANDISINGU – przykładową regułą merchandisingu jest np. czy stosuje się min. 2 facingi każdego z SKU – jaka jest optymalna rotacja produktów na stanie
✅ WIEDZA EKSPERCKA CATEGORY MANAGERA – to CatMan wie:
– jakie nowości proponują dostawcy
– definiuje kiedy warto poszerzyć ekspozycję w związku z sezonowością danej kategorii / podkategorii
– analizuje wieloletnie trendy i na ich podstawie definiuje, które kategorie warto poszerzać, a które zawężać
Najnowsze komentarze